Prohlášení zaměstnance pro účely daně ze závislé činnosti elektronicky
V souvislosti s novelou zákona o daních z příjmů budou moci zaměstnanci od roku 2018 činit prohlášení pro účely daně ze závislé činnosti nejen v písemné, ale také v elektronické podobě. Jakou formu zaměstnavatel bude akceptovat je v kompetenci zaměstnavatele, přičemž je přípustné obě formy kombinovat. V případě elektronické formy je třeba, aby bylo prohlášení buď opatřeno elektronickým podpisem zaměstnance nebo aby zaměstnavatel zajistil jednoznačnou identifikaci zaměstnance prostřednictvím vlastního interního informačního systému. Finanční správa dále sdělila, že v případě, kdy zaměstnanec je povinen poskytnout zaměstnavateli doklady pro účely výpočtu záloh či ročního zúčtování daně (např. potvrzení o úrocích z hypotéky, potvrzení o poskytnutých darech, potvrzení školy atp.) budou finanční úřady akceptovat i doklady poskytnuté zaměstnancem v elektronické podobě.
Současně zveřejnila finanční správa nový vzor tiskopisu prohlášení k dani a zveřejnila strukturu XML dat pro účely elektronického tiskopisu pro účely mzdových programů.
Předběžně byl zveřejněn i vzor tiskopisu pro žádost o roční zúčtování záloh, který však bude možné elektronicky podávat až za zúčtování pro rok 2018, tj. v roce 2019.
V této souvislosti vydala finanční správa sdělení, v němž poskytuje k této problematice podrobnější informace.